04 Biofuels-news.com: Volkswagen podporuje autá jazdiace na biopalivá pred elektromobilmi, aby sa vysporiadali s emisiami | Biopalivá - všetko o kvapalných biopalivách

Biofuels-news.com: Volkswagen podporuje autá jazdiace na biopalivá pred elektromobilmi, aby sa vysporiadali s emisiami

3. mája 2016

Automobilový gigant Volkswagen zverejnil novú štúdiu a vyzval k podpore automobilov poháňaných biopalivom namiesto elektromobilov v boji proti emisiám oxidu uhličitého.
Správa s názvom Integrated Fuelas and Vehicles Roadmap 2030 and Beyond a je spoločným dielom výrobcov áut a ropných spoločností.
V správe spoločnosti tvrdia, že dodatočný potenciál na zníženie emisií po roku 2030 by mohlo byť dosiahnutý zmenou taktiky na podporu nízkonákladových technológií na znižovanie emisií CO2 a dosiahnuť tak akceptáciu v spoločnosti, aj u väčšiny zákazníkov.
Európska únia v súčasnosti vytvára nové ciele pre efektívnosť v doprave a zníženie emisií do roku 2025 a 2030.
Európska únia bola naklonená nabíjacím elektrobomilom podľa nových noriem, ktoré vzišli po klimatickom summite v Paríži minulý rok a koalícia, ktorá stojí za spomínanou štúdiou by si priala vidieť biopalivá ako víťaza.
Roland Berger, poradenská firma so sídlom v nemeckom Mníchove, bola poverená koalíciou EÚ Auto Fuel Coalition, aby vypracovala štúdiu. Koalíciu tvoria BMW, Daimler, Honda, NEOT/St1 (North European Oil Trade), Neste (rafinéria a produkcia biopalív), OMV (koncern pre ropu a zemný plyn), Shell, Toyota a Volkswagen.
Na stretnutí v Bruseli minulý týždeň, výkonní šéfovia VW a Shell zverejnili vyhlásenie, podporujúce a vysvetľujúce štúdiu.
Ulrich Eichhorn, VW nový šéf výskumu a vývoja, povedal, že plug-in hybridy a účinnejšie vozidlá dali "stavebné kamene" pre budúcnosť, ale že v medziobdobí by mali mať biopalivá vyššie podiely.

Cieľ po 2020
Na stretnutí v Bruseli povedal: "Moderné dieslové a CNG motory (na zemný plyn) budú nevyhnutne napĺňať emisné ciele do roku 2020 a potom budú tiež prispievať k ďalšiemu znižovaniu."
Obe spoločnosti, VW aj Shell, vidia v alternatívnych palivách ako je E85 možnosť jednoduchšej a výhodnejšej cesty než elektrické vozidlá. Možné riešenia pre dosiahnutie cieľa zahŕňajú testovanie emisií CO2 v autách, väčšie primiešavanie biopalív a rozšírenie európskeho systému obchodovania s emisiami (ETS).
Colin Crooks zo Shell uviedol, že kvapalné palivá zostanú zásadnými počas tranzície v EÚ zásadný význam, keďže sa očakáva, že vedenia v najbližších rokoch sa ujmú spaľovacie motory.
Štúdia tvrdí, že mnoho zákazníkov vníma mnoho prekážok v prijatí a osvojení si elektromobility. Tieto prekážky zahŕňajú vyššie ceny elektromobilov, riziká používania týchto technológií, obmedzený výber, obmedzená infraštruktúra nabíjačiek a dlhé časy nabíjania batérie. Pokiaľ ide o technologické prekážky, štúdia identifikovala vznetlivú lítium-iónovú batériu v prvých elektromobiloch a nedostatok skúseností zákazníkov s dobou životnosti batérie.
"Súčasný regulačný rámec EÚ pre dekarbonizáciu cestnej dopravy je potrebné aktualizovať na obdobie po roku 2020, s cieľom vytvoriť istotu pre investície do nízkouhlíkových vozidiel a pohonných hmôt," vysvetľuje Thomas Schlick, partner spoločnosti Roland Berger.
Ak hovoríme o tlaku na vozidlá poháňané biopalivami, Schlick dodáva: "Tieto technológie doposiaľ nezúročili svoj potenciál plne znižovať emisie v podmienkach súčasného regulačného rámca a to môžu ísť s cenou pod 100 €/tonu CO2."
"Podpora, ktorú tieto technológie dostávajú od producentov vozidiel a palív, musí byť doplnená o silnejšiu podporu trhu zo strany zákazníkov."


Originál článku tu.