Smernicu Európskeho parlamentu a Rady o biopalivách (2003/30/ES) prijali Rakúšania v novembri 2004 a následne v októbri 2005 sa do dieselových palív začal primiešavať biodiesel, v roku 2007 sa do benzínu začala pridávať bioetanolová zložka. Začiatkom roku 2009 bol celkový podiel biopalív vo fosílnych palivách zhruba 4,7%. V roku 2010 bolo takmer 450-tisíc ton biodieselu použitých v doprave ako aditívum do fosílnych palív. Rakúsko počas roku 2010 výrazne prekročilo stanovenú referenčnú hodnotu 5,75%, keďže sa podiel biopalív vo fosílnych palivách vyšplhal až na hodnotu 6,58%. Prvá továreň na výrobu bioetanolu vznikla v Rakúsku v roku 2007 v meste Pischelsdorf. Tovární na výrobu biodieselu bolo v roku 2010 evidovaných 14 a tovární na bioplyn 362. V roku 2010 sa v Rakúsku predalo vyše 6 miliónov ton dieselu, 97% z neho malo obsah biozložky v priemere 6,68%.
V Českej republike využívanie biopalív neustále narastá. Momentálne sa do všetkých palív primiešava určité percento biozložky, konkrétne necelých 5% bioetanolu do benzínu a necelých 7% metylesteru
Smernicu EP a Rady o biopalivách prijali Rakúšania v novembri 2004. V októbri 2005 sa do dieselových palív začal primiešavať biodiesel, v 2007 sa do benzínu začala pridávať bioetanolová zložka.
Táto krajina spolu so Švédskom v roku 2005 naplnila referenčnú hodnotu 2% podielu biopalív a dosiahla hodnotu až 3,8%, čím si vybojovala prvenstvo v EÚ.
Až 20% produkcie a spotreby biopalív v EÚ je z Francúzska, čím sa krajina radí na druhú priečku v EÚ, hneď po Nemecku.
Patrí medzi priekopníkov v používaní biopalív, už v roku 2005 dosiahlo spolu s Nemeckom ako jediní v EÚ referenčnú hodnotu podielu biopalív na spotrebe benzínu a nafty 2%, konkrétne 2,2%.